FAQ

På denna sida har vi sammanställt några av de vanligaste frågorna vi får och svaren på dessa. Se gärna om din fråga har ett svar här nedan innan du kontaktar oss.

BILJETTKÖP
F: Jag har köpt biobiljetter men har inte fått någon bekräftelse på mejlen. Vad gör jag?
S:
Börja med att kolla din skräpkorg så bekräftelsen inte fastnat där. Hittar du inte mejlet där heller, var vänlig kontakta biografen som du köpt biljetter till.

F: Måste jag skriva ut min biljettbekräftelse och ta med till biografen?
S: Nej, det går även bra att visa upp din biljettbekräftelse med streckkoden direkt från din mejl på mobilen.

F: Jag vill lägga till/ta bort en biljett i min bokning. Hur gör jag?
S: Vänligen kontakta biografen som du köpt biobiljetter till. Du hittar kontaktuppgifter till biografen i mejlet du fick med biljetter och kvitto. Mejlet kommer ifrån biljetter(@)bio.se

F: Jag vill avboka mina biobiljetter. Hur gör jag?
S: Vänligen kontakta biografen som du köpt biobiljetter till. Du hittar kontaktuppgifter till biografen i mejlet du fick med biljetter och kvitto. Mejlet kommer ifrån biljetter(@)bio.se

F: Jag tror att mitt köp avbröts men platserna ser bokade ut på sidan. Är de det?
S: Platserna är låsta i cirka 10 minuter. Försök igen med ditt köp lite senare.

PRESENTKORT
F: Hur använder/öppnar jag mitt presentkort från Bio.se?
S: Ladda ner appen Gifted och följ instruktionerna där för att öppna/ladda in ditt kort i appen.

F: Var kan jag se vilka biografer som mitt presentkort gäller på?
S: Biograferna på denna sida tar emot våra presentkort: https://bio.se/biografer-presentkort

F: Hur länge gäller mitt presentkort?
S: Presentkorten gäller i 2 år från inköpsdatum. Du kan se saldo och kvarstående giltighetstid i appen Gifted.

F: Jag har köpt ett presentkort, men jag kan inte använda det på någon biograf nära mig. Kan jag göra ett återköp?
S: För presentkortsfrågor, vänligen kontakta Gifted på denna länk: https://support.getgifted.com/hc/sv

FÖRETAGSBILJETTER
F: Jag har en biobiljett/företagsbiljett men kan inte använda den på biografen nära mig. Kan jag göra ett återköp?
S: För presentkortsfrågor, vänligen kontakta Gifted på denna länk: https://support.getgifted.com/hc/sv

F: Hur använder/öppnar jag min biobiljett/företagsbiljett från Bio.se?
S: Du laddar ner appen Gifted och följer instruktionerna där för att öppna/ladda in ditt kort i appen.

F: Var kan jag se vilka biografer som min biobiljett/företagsbiljett gäller på?
S: Biograferna på denna sida tar emot våra presentkort och företagsbiljetter: https://bio.se/biografer-presentkort

F: Hur länge gäller min biobiljett/företagsbiljett?
S: En företagsbiljett gäller i 1 år från inköpsdatum. Du kan se kvarstående giltighetstid i appen Gifted.

BIOGRAFER
F: Hur får jag kontakt med min biograf?
S: Kolla din biljettbekräftelse för kontaktuppgifter till biografen.

F: När kommer en specifik film till min biograf?
S: För frågor gällande biografen - var vänlig kontakta biografen.

F: Behöver jag ett vaccinpass för att besöka min biograf?
S: För frågor gällande biografen - var vänlig kontakta biografen direkt.

ÅLDERSGRÄNSER
F: Vilka åldersgränser gäller?
S: Så här fungerar åldersgränserna:
Barntillåten: Får ses på bio av alla oavsett ålder.
Från 7 år: Får ses på bio av barn som fyllt 7 år.
Från 11 år: Får ses på bio av barn som fyllt 11 år.
Från 15 år: Får ses av personer som fyllt 15 år.

För ett barn i sällskap med en vuxen (över 18 år) gäller följande:

En film med 7-årsgräns får ses av barn under 7 år.
En film med 11-årsgräns får ses av barn som fyllt sju år.
En film med 15-årsgräns får ses av barn som fyllt elva år.

Läs mer hos Statens Medieråd.

KONTAKT
F: Vart vänder jag mig för svar i mitt ärende?

S: För ärenden gällande biljettköp, öppettider, tillgänglighet, parkering eller andra frågor rörande ditt besök på biografen - var vänlig kontakta den biograf det gäller.

För supportfrågor gällande presentkort och företagsbiljetter var vänligen kontakta Gifted Support.

Är du från ett företag som vill ha offert på företagsbiljetter kontakta oss på presentkort@bio.se

 
Bild på FAQ